Vellykket torgdag på Roan

Roan.kommune.no

Det ble en vellykket og godt besøkt torgdag på Roan lørdag 22. august.

Mange hadde tatt veien til Roan og torgdagen som ble arrangert ved utområdet foran sykeheimen sist lørdag. I området var det flere salgsboder der det blant annet ble solgt bær, grønnsaker, husflidsprodukter og andre interessante varer. Inne på kommunehuset var loppemarked som også ble godt besøkt.
Mange benyttet også muligheten for å få kjøpt asiatisk mat og sveler. Kjøkkenet ved sykeheimen sto for middagssalget som bestod av rømmegrøt, lapskaus og i tillegg kaffe og kaker.  «Trønderkaillan» og den lokale spillemannen Jørund Viken underholdt med sang og musikk og skapte en flott markedsstemning i det kjempefine været.

I det fine været ble arrangementet meget vellykket. Og det var liten tvil om at de godt og vel 300 – 400  besøkende trivdes – det vitnet praten og kaffekosen omkring ved de mange bordene om. Trivelig måtte det også være for beboerne ved sykeheimen, trygdeboligene og omsorgsboligene å få bli med på arrangementet. Ingen tvil om at dette er et trivselstiltak i hverdagen for beboerne.

Nevnes må vel også de som står på for å få til dette arrangementet. Ansatte i pleie- og omsorgsetaten med sektorleder Harriet Larsen i spissen sammen med lokal dugnadsånd gjorde i år som i fjor en formiddabel innsats.

Ordfører takker og gratulerer.

Som ordfører ønsker jeg å takke for innsatsen og gratulere med en vel gjennomført torgdag 22. august.
Det er registrert masse positiv tilbakemelding, dagen er med på å etablere seg som en positiv tradisjon for oss alle i Roan.

Jeg håper dette kan fortsette og ønsker alle som har jobbet med dette lykke til i videre arbeid med denne dagen.

Jan Helge Grydeland
ordfører