Stengning av Mæla bru i Åfjord

AtB.no

Grunnet forberedelser til bygging av ny bru inn til Årnes sentrum, stenges bruen for biltrafikk i perioden 22.juni kl. 17:00 – 24.juni kl. 06:00. Dette berører rute 350.

Mandag 22.6.:

Rute 350 fra Trondheim S kl. 15:55 kjører i ordinær rute fram til den gamle brua ved Årnes. Her forlater passasjerene bussen og går over brua, med bistand fra TB-sjåfører. På andre siden av brua går de om bord i ny buss, som fortsetter i ordinær rute opp til Sandviksberget. Vi må påregne en forsinkelse videre nordover på 5-10 min i forhold til kunngjort rutetid. De andre avgangene på 350 vil gå som normalt inkludert avgang Monstad 07:05 og 14:25 og avgang Rissa 06:50 og 15:00.

Tirsdag 23.6.:

Vi kjører ordinær rute 350 fra Sandviksberget 06:25 og 14:00, fra Årnes 07:55 og 15:30 og fra Monstad 06:05 og 14:25 fram til gammelbrua ved Årnes. Her forlater passasjerene bussen og går over brua, med bistand fra TB-sjåfører. På andre siden av brua går de om bord i ny buss, som fortsetter til Trondheim. Vi må påregne en forsinkelse fra Årnes på 5-10 min, men forventer å rekke oppsatt fergeavgang fra Rørvik.

Vi kjører ordinær rute 350 fra Trondheim S 07:50 og 15:55 og Rissa 06:50 og 15:00 fram til den gamle brua ved Årnes, der passasjerene må forlate bussen og gå over brua, med bistand fra TB-sjåfører. På andre siden av brua går de ombord i ny buss, som fortsetter i ordinær rute til hhv Sandviksberget og Monstad. Vi må påregne en forsinkelse videre nordover på 5-10 min i forhold til kunngjort rutetid.

Onsdag 24.6.:

Avg. Monstad 06:05/14:25 og Rissa 06:50/15:00 utgår f.o.m. 24.6. i forbindelse med skoleslutt.

Rute 350 Sandviksberget-Trondheim t/r kjøres som normalt