Sommertreff 2012

Turen går i år over «gamle Kiransvei». En historisk vandring gjennom et vakkert landskap. Dato: lørdag 11. august.Vi møtes og parkerer ved «skyttar-huset» på Kiran. Der ifra kjører vi samlet kl. 12.00 til Kiransveien endepunkt i Skjøra.

Vandringen starter med lokal kjentmann. Flere plasser er Kiransveien forsvunnet eller overgrodd, så husk egnet skotøy. «Gå-staver» eller andre hjelpemidler kan også være smart, da turen starter med en ganske bratt stigning. Etter ca 30 min vil man komme opp på et platå, en utrolig utsikt over Skjørafjorden åpner seg. Derfra er det et ulent terreng, over myr og eng, før man treffer på «restene» av Kiransveien. Regner med at vi kommer frem til Kiransvannet ca kl 13.30. der vil det bli servert noe å drikke og spise, samt noe underholdning i fra lokale helter. En uformell konkurranse med fine premier vil det også bli. For de som ønsker å prøve fiskelykken er dette fult mulig.

Ca kl 16.00 starter vi på turen ned fra fjellet, og vil være ved parkeringsplassen ca 17.00.

Tid: lørdag 11.august kl 12.00

Påmelding med antall til turgeneral: Lars Inge Dahl, mob 970 58 303. Innen mandag 6. august.