Pressemelding om ras i Roan

Pressemelding fra Roan hytteforening

Riksvei 14 forbi Hellfjord ble fredag 14/6-13 stengt på grunn av ras. Det er en kjent sak at dette er et rasutsatt sted. Den siste uken er det innbyggere, turister og næringsliv i Roan som får merke hvor sårbart deres samfunn er. Den eneste veien til vestsiden av kommunen blir stengt i flere dager og halvparten av innbyggerne i kommunen er isolert.

Roan hytteforening stiller seg bak kravet fra ordføreren i Roan, Jan Helge Grydeland, om at det må finnes en alternativ kjørevei for innbyggerne i Roan.

Våre medlemmer benytter Roan kommune som rekreasjon. Men vi er også avhengig av at det er et blomstrende samfunn og næringsliv i Roan kommune. Sikker fremkomst mellom hjem, skole og arbeid er en viktig faktor for en videre utvikling av Roan kommune.

Roan hytteforening ble stiftet i 1993 og er en partipolitisk nøytral interesseorganisasjon for eiere av fritidseiendom i Roan kommune. Foreningen har som formål å ivareta medlemmers felles og individuelle interesser forbundet med fritidseiendommer og fritid i Roan kommune.