AtB endrer bussruten

Etter at AtB overtok ansvar for rutenetter Fosen ble det med ruteendring den 19. august et dårligere tilbud for reisende til og fra Roan kommune. Roan hytteforening bemerket dette i brev til AtB i september og beskrev ulempene de nye rutene fikk for våre medlemmer. AtB beklager ulempene den nye ruten har ført til for våre medlemmer og gjør endringer i ruten gjeldende fra 1. januar 2014.

Fra nyttår blir det på rute 595 en ny avgang fra Reppkleiv kl 11.05 som korresponderer med rute 350 fra Trondheim s kl 07.55.

Videre skriver AtB at det på ruten fra Osen søndag ettermiddag vil bli noen endringer. Men de forsikrer oss om at buss fra Roan vil korresponderer med denne på Reppkleiv kl 17.00.

På vårt spørsmål om hva reisende fra Nordsjør skal gjøre på søndager sier ikke AtB noe om. I ukedagene starter rute 595 fra Nordsjør, men på søndager starter den fra Sør-Roan skole.  Dermed må en ha fri også på mandager for å komme seg hjem med buss etter helga.

Styrtet i Roan hytteforening vil følge opp dette.

Les også: Ønsker bedre busstilbud