Trapper opp 4G-dekningen på Fosen

Telenor fortsetter å bygge ut mobildekningen i Bjugn, Roan og Åfjord. I løpet av første halvdel av november vil mobilstasjonene Jøvassheia i Bjugn, Roan-Vest og Haraheia i Roan og Storheia vindmøllepark i Åfjord bli oppgradert til 4G.

Telenor gjennomfører en omfattende utbygging og oppdatering av fjerde generasjons mobilnett (4G) i Norge.

Mobilstasjonen Jøvassheia i Bjugn vil gi 4G-dekning til Setertjønna, Dragavatnet.  Dragaheia, Liaheia, fylkesvei 721 fra Liavatnet til Jøvassheia og fylkesvei 721  Jøvassheia til Kamfjellet. I tillegg vil den dekke områdene Asserøya, Audalen, Jøvatnet, Jøvassheia , Masterliamyra, Tofteheia og Årmyra, opplyser Telenor i ei pressemelding.

Omfattende utbygging

I Roan vil mobilstasjonen Roan-Vest dekke mot Roan, Hanafjellet og Tøssvika, mens mobilstasjonen Haraheia vil gi 4G-dekning til fylkesvei 715 mot Storskardheia, fylkesvei 14 mot Straum og området mellom Stortøssen og Tostenvatnet.

Mobilstasjonen Storheia vindmøllepark vil gi 4G-dekning til fylkesvei 715 mot Åfjord og sørover mot Fosen, samt vestover mot vindmølleparken.

– Per i dag har nærmere 98,6  prosent av Norges befolkning 4G-dekning fra Telenor, og vi bygger ut mobilnettet raskere enn vi tidligere har estimert.  Innen utgangen av året skal nærmere 99 prosent i landet ha fått 4G, sier dekningsdirektør Bjørn Amundsen.

– Økte krav til mobilnettet

– Dagens raske utvikling med smarttelefoner og nettbrett stiller økte krav til mobilnettet, og med 4G tar vi et viktig steg mot økt kapasitet, høyere hastigheter og bedre surfeopplevelser. Både i byene og i distriktene opplever våre kunder dette store dekningsløftet, og kundene våre skal alltid være sikre på at de har den beste mobilopplevelsen på data og tale der de bor, jobber og ferierer, avslutter Amundsen.