– Skal man først gifte seg så må man jo bli kjent med hverandre

Kommunestyrene i Åfjord og Roan kommuner var nylig på busstur i begge kommunene for å gjøre seg kjent. En nyttig tur, sier Åfjord-ordfører Vibeke Stjern (Ap).

– Vi har fått gode tips fra Rissa og Leksvik som har gjort dette før oss, om å treffes på uformelt vis. Hanne Skjeggestad (V )i kommunestyret i Roan foreslo at vi skulle sette oss i buss og kjøre rundt for å bli kjent, forteller Stjern.

– Kan ikke annet enn å bli imponert

Turen startet i Åfjord klokka åtte på morgenen, og ble avsluttet med middag på Stokkøya i 20.30-tida, opplyser hun.

– Det var en fin tur, veldig hyggelig. Og vi fikk sett på det som skulle bli ”oss” kommune. Det var en veldig nyttig tur, og i Roan vi fikk vært innom ulike bedrifter som Nilssen hønseri og Kråkøy slakteri. Det var veldig interessant, man kan jo ikke annet enn å bli imponert over hva man får til her ute i det ytterste havgapet, sier Stjern.
– Det var mange fra Roan kommune som blant annet aldri hadde vært på Lauvøya, og sett over til Lysøysundet og Bjugn kommune, sier Håkan Berdahl (H).

– Et steinkast unna Bjugn

– De fikk jo blant annet se at det bare er et steinkast unna Bjugn, det er jo nesten så det ikke er lengre over enn som så, sier Stjern.

De er begge enige om at turen ga stort utbytte.

– Skal man jo først gifte seg så må man jo bli kjent med hverandre, sier Stjern.

Øverst i saken kan du se noen bilder fra bussturen.