Disse Fosen-skolene blir med i storsatsing

19 skoler i Sør-Trøndelag starter nå sin deltakelse i den nasjonale storsatsingen Ungdomstrinn i utvikling.

Blant disse 19 skolene er 11 å finne i Fosen. Det er utdanningsdirektoratet som melder om dette i ei pressemelding.

Motivere for å lære mer

Målsettingen med satsingen er å styrke elevenes grunnleggende ferdigheter i alle fag, og motivere dem til å lære mer.

Skolene i Fosen som er med er:

Skoleeiere Skole
Bjugn Botngård
Ørland Ørland
Rissa MælanStadsbygd

Åsly

Åfjord StokksundÅset
Roan BrandsfjordSør-Roan
Osen StrandSeter

18 har fullført

Representanter fra skolene i Sør-Trøndelag som nå skal starte sin satsingsperiode samles 27. og 28. april til en stor, regional oppstartsamling.

Alle skoler med ungdomstrinn får i perioden fra 2013 til 2017 mulighet til å delta, og 618 skoler over hele landet er med i Ungdomstrinn i utvikling i 2015. Hver skole deltar i tre semestre, og så langt har 18 skoler i Sør-Trøndelag fullført sin deltakelse.

– Mer motiverende for elevene

– Vi ser at samlinger der alle involverte i satsingen deltar sammen, gir en god anledning til å bygge et felles grunnlag for å arbeide med utviklingsprosesser lokalt. Det er gledelig at både skoleeiere og skoleledere har tro på at Ungdomstrinn i utvikling blir vellykket, blant annet ved at undervisningen blir mer motiverende for elevene, sier prosjektleder Vivi Bjelke i Utdanningsdirektoratet i pressemeldingen som er sendt ut.