Åpner butikk på Straum

IMG_0813

I dag åpner Brandsfjord Dagligvare butikk på Straum i Brandsfjorden. Etter at bygda har vært uten butikk i flere måneder. – Vi har fått mye positiv tilbakemelding etter at det ble kjent at vi skulle åpne butikk, sier Bjørn Hopmo i en kommentar. – Det er tydelig at butikken har vært savnet.

Initiativtakere til å starte Brandsfjord Dagligvare AS er John Monkan og Bjørn Hopmo. De har signert avtale med dagligvarekjeden Nærbutikken, som er små-butikkjeden til Norges Gruppen.

– Vi er så heldig å få med oss tidligere driver Unni Hauknes som daglig leder, sier Bjørn Hopmo. Med på laget er også Randi Jensen og Randi Moen Stjern vil arbeide deltid i butikken, og Sølvi Jørgensen Bye, deltidsansatt vareinntak. I tillegg skal Elsa og Svein Hopmo være ekstrahjelp. Marianne Hopmo skal arbeide på kontoret.

Butikken vil føre mellom 2000 og 3000 ulike artikler, noe variasjon etter sesong. De vil bli kommisjonær for Norsk Tipping, utleveringslager for Felleskjøpet. Bensin og diesel er å finne på egne pumper og det jobbes med å få avtale om utlevering av pakker.

På åpningsdagen, 25. februar, inviterer de til kaffe og kake samt is for både små og store.

Brandsfjord Dagligvare har også fått en enorm positiv respons på sin Facebook-side etter at de i forrige uke publiserte dato for oppstart. – Den store responsen vi har fått tyder på at det har vært et stort savn at butikken på Straum har vært stengt, avslutter Hopmo.